“Ako budem imao sreće da ostvarim barem neke od svojih ideja, to će biti
dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao
biće mi ta da je to delo jednog Srbina.”, rekao je jedan od najvećih svetskih genija Nikola Tesla (1856-1843.).
On je
neosporno jedan od ljudi koji su svojim
umom i znanjem najviše uticali na razvoj i napredak čovečanstva, od uvođenja
naizmenične struje u široku upotrebu, preko mnogobrojnih izuma od kojih su najznačajniji
motor na naizmeničnu struju (pokreće sve značajne uređaje u domaćinstvima i
industriji), transformator niskog napona (koriste ga svi savremeni elektronski
uređaji poput televizora, kompjutera, audio i video tehnike), polifazna
električna struja i sistemi njenog prenošenja na velike razdaljine pomoću
transformatora visokog napona, radio (odlukom američkog Vrhovnog. suda patent
za radio je dodeljen Tesli), do svih savremenih elektronskih
uredjaja.
Pored paljevine njegove laboratorije i krađe mnogobrojnih patenata od strane saradnika, Telsa nije odustao od svojih ideja
i daljih istraživanja.
“Nije mi žao što su ukrali moje ideje, već što nisu imali svoje”. .
“Nije mi žao što su ukrali moje ideje, već što nisu imali svoje”. .
Želeo je da
bežičnim prenosom podari čovečanstvu
besplatnu, neiscrpnu energiju koju Zemlja poseduje. Prema njegovom
shvatanju Zemlja neprestano rotira i nabija atmosferu električnom energijom na
isti način na koji to čini običan elektrogenerator, a da se mi nalazimo u
okeanu energije i da treba samo istaći antene koje bi tu energiju hvatale. Tesla je 1935. god.
proizveo automobil koji je išao bez benzina i akomulatora,
upravo uz pomoć ove energije. Kutija, poznata i
kao “energetski prijemnik” bila je
instalirana ispod komandne table. Dimenzije kutije iznosile su 60x50x15 centimetara, sadržale su
12 vakuumskih cevi. Iz kutije je virila teška antena visine 1,8 metara.
Osim toga, iz prijemnika su virile i dve debele cevi dužine 10-ak centimetara.
Tesla je “gurnuo” ove dve debele cevi u prijemnik i izjavio “dobili smo
energiju”. Prema Teslinim recima, automobil je postigao 1.800 obrtaja u minuti . Automobil je bio testiran i zabeleženo je da je
dostigao brzinu do 144 km/h i to bez ikakvog napora. Što je najbolje od svega, automobil nije ispuštao
nikakve emisije. Nažalost, posle nedelju dana testiranja, prijemnik je zamenjen
običnim benzinskim motorom i tajanstveno je nestao. Zar mislite da bi
svetski moćnici koji se klanjaju samo profitu dozvolili da im nešto što ne mogu
da naplate upropasti zaradu ?
Većina konzervativnih stručnjaka smatra
da je Tesla u drugoj polovini svog radnog veka skrenuo u vode fantastike. Oni
drugi, smatraju da svet nije bio, a ni danas nije spreman da prihvati neke
Tesline pronalaske. Znajući to, on nije gubio vreme objašnjavajući svoja
otkrića, već ih je praktično primenjivao. Zato je on i dan danas, mnogo godina posle svoje smrti
još uvek velika enigma kako za širu javnost tako i za stručne krugove širom
planete.
Nikola Tesla
je svojim radom i svojim rezultatima, vrlinama i moralnom čistotom zaslužio da
se njegovo ime povezuje sa svetlošću. Svetlost je svakako bila otkriće,
nadahnuće i smisao njegovog života. Zapravo sve što je radio imalo je
neposrednu, posrednu ili simboličku vezu sa njom. Posvetivši život najvišim
humanim ciljevima, Tesla je oplemenio svet pre nego što je i sam zablistao u
svetlosti.
Нема коментара:
Постави коментар