Странице

четвртак, 13. фебруар 2014.

Svetlost celog sveta


   “Ako budem imao sreće da ostvarim barem neke od svojih ideja, to će biti dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao biće mi ta da je to delo jednog Srbina.”, rekao je jedan od najvećih svetskih genija Nikola Tesla (1856-1843.).
    On je neosporno  jedan od ljudi koji su svojim umom i znanjem najviše uticali na razvoj i napredak čovečanstva, od uvođenja naizmenične struje u široku upotrebu, preko mnogobrojnih izuma od kojih su najznačajniji motor na naizmeničnu struju (pokreće sve značajne uređaje u domaćinstvima i industriji), transformator niskog napona (koriste ga svi savremeni elektronski uređaji poput televizora, kompjutera, audio i video tehnike), polifazna električna struja i sistemi njenog prenošenja na velike razdaljine pomoću transformatora visokog napona, radio (odlukom američkog Vrhovnog. suda patent za radio je dodeljen Tesli), do svih savremenih elektronskih uredjaja.
Pored paljevine njegove laboratorije i krađe mnogobrojnih  patenata od strane  saradnika, Telsa nije odustao od svojih ideja i daljih istraživanja.
 “Nije mi žao što su ukrali moje ideje, već što nisu imali svoje”. .
   
  Želeo je da bežičnim prenosom podari čovečanstvu  besplatnu, neiscrpnu energiju koju Zemlja poseduje. Prema njegovom shvatanju Zemlja neprestano rotira i nabija atmosferu električnom energijom na isti način na koji to čini običan elektrogenerator, a da se mi nalazimo u okeanu energije i da treba samo istaći antene koje bi tu energiju hvatale. Tesla je 1935. god. proizveo automobil koji je išao bez benzina i akomulatora, upravo uz pomoć ove energije. Kutija, poznata i kao “energetski prijemnik”  bila je instalirana ispod komandne table. Dimenzije kutije iznosile su 60x50x15 centimetara,  sadržale su  12 vakuumskih cevi. Iz kutije je virila teška antena visine 1,8 metara. Osim toga, iz prijemnika su virile i dve debele cevi dužine 10-ak centimetara. Tesla je “gurnuo” ove dve debele cevi u prijemnik i izjavio “dobili smo energiju”. Prema Teslinim recima, automobil je postigao 1.800 obrtaja u minuti . Automobil je bio testiran i zabeleženo je da je dostigao brzinu do 144 km/h i to bez ikakvog napora. Što je najbolje od svega, automobil nije ispuštao nikakve emisije. Nažalost, posle nedelju dana testiranja, prijemnik je zamenjen običnim benzinskim motorom i tajanstveno je nestao. Zar mislite da bi svetski moćnici koji se klanjaju samo profitu dozvolili da im nešto što ne mogu da naplate  upropasti zaradu ?
  Većina konzervativnih stručnjaka smatra da je Tesla u drugoj polovini svog radnog veka skrenuo u vode fantastike. Oni drugi, smatraju da svet nije bio, a ni danas nije spreman da prihvati neke Tesline pronalaske. Znajući to, on nije gubio vreme objašnjavajući svoja otkrića, već ih je praktično primenjivao. Zato je on  i dan danas, mnogo godina posle svoje smrti još uvek velika enigma kako za širu javnost tako i za stručne krugove širom planete.


  Nikola Tesla je svojim radom i svojim rezultatima, vrlinama i moralnom čistotom zaslužio da se njegovo ime povezuje sa svetlošću. Svetlost je svakako bila otkriće, nadahnuće i smisao njegovog života. Zapravo sve što je radio imalo je neposrednu, posrednu ili simboličku vezu sa njom. Posvetivši život najvišim humanim ciljevima, Tesla je oplemenio svet pre nego što je i sam zablistao u svetlosti.

Нема коментара:

Постави коментар